Lucka 6 🎄 5 benövningar med skivstång 🏆 TÄVLING 🏆 - Sverige Springer
Julkalendern 2021

Lucka 6 🎄 5 benövningar med skivstång 🏆 TÄVLING 🏆

Den sjätte luckan är ett grymt benpass tillsammans med instruktören Ida Ottosson på STC.

Det är 5 övningar som du kan göra med skivstång, pinne eller egen kroppsvikt. Kör 10 repetitioner på varje och sedan 3-5 varv. Lycka till!

PASSET:

  1. Utfallssteg. 10 repetitioner, 5 på vardera ben.
  2. Bulgariska utfallssteg. 10 repetitioner, 5 på vardera ben.
  3. Frontböj. 10 repetitioner
  4. Knäböjs-hopp! 10 repetitioner
  5. Tåhävningar. 10 repetitioner

💬 Hur vet jag vilken vikt jag ska köra på?

Börja med att värma upp med egen kroppsvikt, prova sedan med en pinne och efter det en skivstång. Är det första gången du kör träningspasset kan du köra allt med bara skivstången för att sedan nästa gång börja lägga på vikter.

🏆 TÄVLING! 🏆 Vinn ett månadskort och en påse med roliga träningsprylar ifrån STC!

Tävlingen sker på vår Instagram

➡️ @sverigespringer ⬅️ och pågår i ett 24h.

Presenteras i samarbete med

STC

STC Åre

Du hittar STC Åre på adressen: Sågvägen 17, 837 71 Duved.

Visste du att!..

STC har förvärvat Puls & Träning. Deras 94 gym blir nu en del av STC och tillsammans blir dem en av landets största friskvårdskedjor med över 200 träningsanläggningar. Genom förvärvet av Puls & Träning får STC 94 nya klubbar varav 72 är placerade i Stockholmsregionen.

Hitta din närmaste STC klubb här.

Läs mer om STC’s utbud här.

Instruktör: Ida Ottosson

PASSET

1.

Utfallssteg. Stå axelbrett med fötterna, ta sedan upp ett knä för att sen falla fram i ett utfall. Var noga med att inte låta knät falla fram över foten. Försök hålla 90 grader. Tryck dig sedan tillbaka till samma startposition. Växla ben eller kör först 5 på det ena och sen byt och kör 5 på det andra. Totalt: 10 repetitioner

2.

Bulgariska utfallssteg. Placera ditt bakre ben på en upphöjning, exempelvis en bänk. Böj sedan på det främre benet som ett utfall. Gör 5 repetitioner på vardera ben.

3.

Frontböj. Låt vikten eller skivstången vila på dina axlar med hjälp av dina händer som pressar emot. Gå sedan ner i en knäböj. Kom ihåg att aktivera bålen för att inte falla fram. 10 repetitioner

4.

Knäböjs-hopp. Gå ner långsamt i en knäböj för att sedan explosivt trycka dig upp i ett hopp. Landa sedan kontrollerat och upprepa. 10 repetitioner

 5.

Tåhävningar. Stå med raka ben axelbrett. Pressa dig upp på tårna så höft upp som möjligt. Gör snabbare upp och långsamt kontrollerat ner.

3-5 varv

Lycka till!

🎄 #sverigespringersjulkalender 🎁

@stctrainingclub

Missa inte att följa oss på Instagram @sverigespringer för mer träning & inspiration.

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.