Lucka 14 🎄 Ben - & rumpapass - Sverige Springer
Julkalendern 2021

Lucka 14 🎄 Ben – & rumpapass

Bakom lucka nummer 14 hittar vi ett härligt Ben – och rumpapass!

Malin Tagesson visar 5 övningar där hon kör 10 repetitioner på varje övning och sen kör hon detta 2 varv. Lycka till!

PASSET:

  1. Sträck ut armar och ben stående x 10 repetitioner / ben
  2. Statisk knäböj med press utåt  x 10 repetitioner
  3. Sidoplankan med benlyft x 10 st repetitioner / sida
  4. Plankan med benlyft åt sidan x 10 repetitioner / ben
  5. Brygga med bensträck x 10 repetitioner / ben

2 varv. Lycka till! 💪🏻

🏆 TÄVLING! 🏆 Vinn ett månadskort och en påse med roliga träningsprylar ifrån STC!

Tävlingen sker på vår Instagram

➡️ @sverigespringer ⬅️ och pågår i ett 24h.

Presenteras i samarbete med

STC

STC Älvängen

Du hittar STC Älvängen på adressen: Svenstorpsvägen 15, 446 38 Älvängen.

Visste du att!..

STC har förvärvat Puls & Träning. Deras 94 gym blir nu en del av STC och tillsammans blir dem en av landets största friskvårdskedjor med över 200 träningsanläggningar. Genom förvärvet av Puls & Träning får STC 94 nya klubbar varav 72 är placerade i Stockholmsregionen.

Hitta din närmaste STC klubb här.

Läs mer om STC’s utbud här.

Instruktör: Malin Tagesson

1.

Börja stående på båda benen. Böj dig ned till tårna och tryck dig upp. på ett ben och sträck dina armar så långt framför dig du kan, samtidigt som du spänner rumpan och sträcker ut benet så långt bak du kan. Tänk dig att du ska bli så lång som möjligt. Fokus på att spänna rumpan och hålla balansen.

Kör 10 repetitioner / ben!

2.

Ställ dig i en knäböjs position, sätt dig ned i 90 grader med knäleden. Från den här positionen så pressar vi knäna utåt i en ”puls” rörelse. Händerna kan du placera framför dig.

Kör 10 repetitioner! 

3.

Placera dig på golvet i en position du har nr du ska utföra sidoplankan. Här går det bra att sätta ned ena armen i marken framför dig som ett extra stöd för att kunna hålla balansen. Härifrån lyfter du upp höften så du endast har kontakt i marken med ena armen samt fötterna. Lyft upp benet och gå kontrollerat tillbaka ned med benet, håll höften i luften hela tiden. Spänn mage och rumpa och repetera rörelsen. För en enklare variant släpper du ned höften och låter den ha kontakt i marken genom hela övningen.

Kör 10 repetitioner / ben!

4.

Placera dig i en plankposition med armbågarna och tårna i marken. Spänn magen och rumpan. Härifrån lyfter vi benen utåt sidan. Börja med att lyfta högerbenet ut åt sidan och tillbaka in mot mitten. Sedan repeterar du rörelsen med vänster benet. Blir det för tungt går du ned på knän och utför samma rörelse.

Kör 10 repetitioner / ben! 

5.

Ställ dig i brygg position. Lyft upp höften och spänn både bål och rumpa. I toppläget så sträcker du ut ena benet och tillbaka ned, upprepa på andra benet.

Kör 10 repetitioner / ben!

Kör 2 varv

LYCKA TILL!

 

🎄 #sverigespringersjulkalender 🎁

Missa inte att följa oss på Instagram @sverigespringer för mer träning & inspiration.

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.