Lucka 18 🎄 Magpass ! 🏆 TÄVLING 🏆 - Sverige Springer
Julkalendern 2021

Lucka 18 🎄 Magpass ! 🏆 TÄVLING 🏆

Bakom lucka nummer 18 gömmer sig ett tufft magpass!

Anna Stenberg från STC Frösunda Park i Solna visar 4 magövningar som kommer att brännas ordentligt!

PASSET:

  1. Runda pinnen med foten x 10 repetitioner
  2. Magrull x 10 repetitioner
  3. Cirklar med medicinboll x 10 repetitioner
  4. ”Rulla runt” x 10 repetitioner

Kör så många varv du känner att du klarar av, ett förslag är 3 varv, LYCKA TILL!

🏆 TÄVLING! 🏆

Ta chansen och vinn ett 3-månaderskort och en påse med roliga träningsprylar ifrån STC!

Tävlingen sker på vår Instagram!!

➡️ @sverigespringer ⬅️ och pågår i ett 24h!

Presenteras i samarbete med

STC

STC Frösunda Park i Solna

Du hittar STC Frösunda Park på adressen: Gustav III:s Boulevard 54, Solna

Visste du att!..

STC har förvärvat Puls & Träning. Deras 94 gym blir nu en del av STC och tillsammans blir dem en av landets största friskvårdskedjor med över 200 träningsanläggningar. Genom förvärvet av Puls & Träning får STC 94 nya klubbar varav 72 är placerade i Stockholmsregionen.

Hitta din närmaste STC klubb här.

Läs mer om STC’s utbud här.

Instruktör: Anna Stenberg

1. RUNDA PINNE MED FOT

I den första övningen så kommer du behöva ha en pinne av något slag. Det kan vara vad som helst som du har hemma, till exempel en skurkäpp eller kvast. På gymmet finns det oftast någon form av pinne som du kan använda dig av. Övningen går ut på att du ska dra din fot runt över pinnen och tillbaka. Placera dig på rygg och greppa din pinne. gå upp med överkroppen samtidigt som du böjer ena benet upp mot magen, för foten runt pinnen och sedan tillbaka ned på rygg.

Kör 5 repetitioner / ben!

2.MAGRULL

Övning nummer två är magrull. Använd dig av till exempel en foamroller eller ett litet hjul med handtag som oftast går att hitta på ett gym. Ställ dig på knäna, spänn både sätesmusklerna och bålen ordentligt. Rulla försiktigt ut med sträckta armar så långt du kan och bibehåll en strak och stabil bål. Rulla sedan tillbaka upp till startpositionen. Gör så många repetitioner du klarar av med god teknik. Ett förslag har du här:

Kör 10 repetitioner! 

3. CIRKLAR MED BOLL

Tredje övningen behöver du ha någon typ av vikt. Det kan vara en hantel, viktplatta eller som Anna använder sig av, en medicinboll. Lägg dig på rygg med fötterna upp i luften. Gå upp med överkroppen och lämna bollen bakom benen i en cirkel rörelse. Gå sedan tillbaka ner med överkroppen och för bollen med raka armar i en cirkelrörelse bak, ovanför huvudet. Repetera rörelsen åt båda hållen.

Kör 5 repetitioner / varv! 

4. ”RULLA RUNT”

Sista övningen kommer att involvera hela bålen samt mycket av ryggens muskulatur. Starta genom att ligga raklång på rygg. Härifrån ska du rulla över ett helt varv tills du hamnar på rygg igen, armar och ben ska vara i luften! När du rullat ett varv, böjer du knäna upp mot magen och gör en ”crunch” och rullar sedan tillbaka. Repetera rörelsen och kom ihåg att spänna bålen under hela övningen.

Kör 10 repetitioner! 

Kör 3 varv

LYCKA TILL!

 

🎄 #sverigespringersjulkalender 🎁

Missa inte att följa oss på Instagram @sverigespringer för mer träning & inspiration.

 

 

 

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.