Lucka 20 🎄 Helkroppspass! 🏆 TÄVLING 🏆 - Sverige Springer
Julkalendern 2021

Lucka 20 🎄 Helkroppspass! 🏆 TÄVLING 🏆

Den tjugonde luckan i årets julkalender är 4 övningar för ett tufft helkroppspass!

Mathilda Bengtsson från STC i Åre/Duved visar 4 övningar för hela kroppen. Hon använder sig bland annat av en box och hantel. Boxen går att byta ut mot till exempel en stol eller bänk om du tränar hemma.

HELKROPPSPASS: 

  1. Utfallshopp x 10 repetitioner / ben
  2. Box Step-up x 10 repetitioner / ben
  3. Enbens Box Squat x 10 repetitioner / ben
  4. Armhävning med knäuppdrag x 10 repetitioner

Kör 3 varv! Lycka till!

🏆 TÄVLING! 🏆 Vinn 1 månadskort på STC, 1 väska och 1 påse med träningsprylar!

Tävlingen hittar du på Instaram.

➡️ @sverigespringer ⬅️ och pågår i 24h.

Se alla övningar i klippet eller i text & bild nedan. 👇🏼

 

Presenteras i samarbete med

STC

STC Åre / Duved

Du hittar STC Åre på adressen: Sågvägen 17, 837 71 Duved.

Visste du att!..

STC har förvärvat Puls & Träning. Deras 94 gym blir nu en del av STC och tillsammans blir dem en av landets största friskvårdskedjor med över 200 träningsanläggningar. Genom förvärvet av Puls & Träning får STC 94 nya klubbar varav 72 är placerade i Stockholmsregionen.

Hitta din närmaste STC klubb här.

Läs mer om STC’s utbud här.

Instruktör: Mathilda Bengtsson

1. UTFALLSHOPP

Första övningen är utfallshopp där du kommer att jobba mycket med benen och samtidigt med flåset. Gå ned i ett utfall och tryck ifrån och hoppa rakt upp i luften. I luften byter du ben så att du i landningen har andra benet fram, repetera hoppat 10 gånger på varje ben.

10 repetitioner / ben 

2. BOX STEP-UP

I övning nummer två kommer du att behöva en box, låda, bänk eller stol samt en hantel för ökad vikt. Ta det du har till hands. Placera en fot upp på lådan och vikten i dina händer nära bröstet. Börja utan vikt och känn på övningen och lägg sedan till vikt för tyngre motstånd. Tryck dig uppåt med den fot du placerat på lådan. Gå sedan långsamt och kontrollerat ned igen, för att sedan repetera rörelsen. När du gjort alla repetitioner på ena benet, så byter du!

Kör 10 repetitioner / ben! 

3. ENBENS BOX SQUAT

Tredje övningen kräver också en låda, box eller stol. Ställ dig ca en fot ifrån lådan och sätt dig långsamt ned på lådan med ett ben. Håll i en vikt vid brösthöjd för att få ökad vikt i övningen. Gå tillbaka upp till startpositionen och repetera rörelsen. När du gjort klart antal repetitioner på ena benet, så byter du!

Kör 10 repetitioner / ben! 

4. ARMHÄVNING MED KNÄFRAMDRAG

Sista övningen kan vara ganska utmanande. Placera dig i en armhävnings position med dina fötter upphöjt på till exempel en bänk, stol eller låda. Samtidigt som du går ner i en armhävning drar du fram ena knät mot din armbåge och tillbaka. Sedan byter du ben och gör samma rörelse. För att förenkla övningen lite så gör du samma rörelse fast från marken med fötterna.

Kör 10 repetitioner!  

Kör 3 varv

Lycka till!!

🎄 #sverigespringersjulkalender 🎁

Missa inte att följa oss på Instagram @sverigespringer för mer träning & inspiration.

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.