Lucka 3 🎄 TABATA träning! - Sverige Springer
Julkalendern 2021

Lucka 3 🎄 TABATA träning!

Tredje luckan är ett mini TABATA-pass med Bianca!

💬 Vad är Tabata? En tabata är en serie av exakt åtta intervaller. Du utför 20 sekunder max ansträngning följt av 10 sekunders vila. Detta repeteras åtta gånger, vilket blir totalt 4 minuter och där har du genomfört en tabata. Intensiteten ska vara mycket hög.

Bianca visar här en mini-tabata som består av 5 st övningar och där hon gör 10 repetioner / 20 sekunder på varje övning.

PASSET:

  1. Ut åt sidan och toucha marken med handen. 10 repetioner / 20 sekunder
  2. Ut och in hopp ner i en knäböj. 10 repetioner / 20 sekunder
  3. En kortare knäböj + en vridning. 10 repetioner / 20 sekunder
  4. Utfall + uppspark till högt knä. 10 repetioner / 20 sekunder.  5 på vardera ben.
  5. Snabba steg på stället, ut och in. 10 repetioner / 20 sekunder.

Kör 5 varv. Lycka till!

1.

Gå ut med ena benet åt sida, och luta dig ner för att toucha marken med ena handen. Växla sida till sida. 10 repetioner / 20 sekunder

2.

Hoppa ut i en djupare knäböj för att sen studsa in igen med fötterna, hoppa sedan ut igen i knäböj. 10 repetioner / 20 sekunder

3.

Gå ner i kortare knäböj för att sedan gå upp och göra en vridning med höften åt ena sidan. Växla sida till sida. 10 repetioner / 20 sekunder

4.

Gör ett utfall bakåt för att sen kicka fram med samma ben upp i ett högt knä. Kör 5 på ena benet för att sen byta och köra 5 på det andra benet. 10 repetioner  totalt / 20 sekunder

5.

Gör snabba steg ut och in. Exempelvis på mattan. 10 repetioner / 20 sekunder

Kör 5 varv

🎄 #sverigespringersjulkalender 🎁

Missa inte att följa oss på Instagram @sverigespringer för mer träning & inspiration.