Super Five - Sverige Springer
Kompis med gymmet

Super Five

Kör ”Super Five” med Bianca!

Vill du gå till gymmet och ta ut dig rejält? Då är det här helkropps passet perfekt för dig! Super Five består av 5 övningar som du gör direkt efter varandra med 5 repetitioner på varje övning, och målet är att göra detta 5 varv. Det kommer vara jobbigt för musklerna och du kommer även att få jobba med flåset!

PASSET:

  1. Marklyft x 5 repetitioner.
  2. Burpees över skivstång x 5 repetitioner.
  3. Frontböj x 5 repetitioner.
  4. Militärpress x 5 repetitioner.
  5. Utfallshopp x 5 repetitioner / ben

Kör 5 repetitioner på varje övning, direkt efter varandra. Vila någon minut efter varv 1 innan du börjar med varv två. Kör 5 varv, LYCKA TILL!

REDSKAP: 

  • Skivstång

Presenteras i samarbete med

ÖVNINGARNA

1.

Övning nummer ett är vanliga marklyft. Greppa skivstången lite bredare än axelpress, aktivera bålen ordentligt innan du lyfter. Kom ihåg att spänna rumpa och aktivera skulderbladen så både rygg, mage och ben är redo innan du lyfter stången. Lyft upp och gå kontrollerat ned igen för att repetera rörelsen. Kör 5 repetitioner! 

2.

Från övning nummer ett går du direkt vidare till den andra övningen som är burnes över stången. Gör en Burpee på ena sidan av skivstången, kom upp för att sedan hoppa över stången och gör en burpee på andra sidan. Kör 5 stycken totalt! 

3.

Du går vidare till den tredje övningen direkt, vilket är en Frontböj. Lägg skivstången framför dig på främre delen av axlarna och på nyckelbenen. Hitta ett bra buktryck så du känner att magen är aktiverad, och gå ned i en knäböj. Vänd vid ca 90 grader och gå tillbaka upp. Repetera rörelsen. Kör 5 repetitioner! 

4.

Från Frontböjen går du direkt vidare till Militärpress. Ha kvar skivstången framför dig, precis som i tidigare övning. Från denna position pressar du upp stången ovanför huvudet med raka armar. Gå lugnt och kontrollerat ned för att sedan pressa upp den igen. Kör 5 repetitioner! 

5.

Från övning fyra kommer du gå direkt till den femte och sista övningen, som är utfallshop. Ställ dig i en utfalls position och gå ned för att sedan hoppa upp och byta ben. Repetera rörelsen och tryck ifrån ordentligt. Kör 5 repetitioner / ben! 

Kör 5 repetitioner på varje övning, direkt efter varandra och sedan 5 varv, Lycka till! 

Gym: STC Rosenlundsparken

Gymmet hittar du här  ➡️ Bjälbogatan 2611866 STOCKHOLM ⬅️

Tillsammans med STC training club släpper vi ett nytt träningspass varje vardag i februari månad!

Vi vill hjälpa dig att bli mer bekväm på gymmet och förhoppningsvis lära dig mer om vad som finns och går att göra med olika redskap & maskiner på gymmet.

STC training club har just nu öppnat upp flertal nya gym runt om i Stockholm och det finns totalt 165 klubbar runt om i hela Sverige. Hitta din närmaste klubb HÄR.

@sverigespringer

@stctrainingclub

#kompismedgymmet

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.