Alternativ träning för en löpare - Sverige Springer
Skador

Alternativ träning för en löpare

Ont? Skadad?… Ibland sätter kroppen stopp för vår möjlighet att kunna träna det man vill till 100%. Men oroa er inte. Här får ni de bästa övningarna som nästan kan motsvara ett löppass ute i spåret.

Bianca visar Andreas det perfekta alternativa passet för dig som egentligen kanske hade velat vara ute i löpspåret och sprungit.

Hela passet:

1. Specifika övningar för en löpare

Hängande löpning, 10 sek långsamt, 10 sek snabbt.

x5

Armpendlingar m. hantlar, 10 sek långsamt, 10 sek snabbt.

x5

3-5 varv

2. Kondition

Burpees 20 sek

Mountain climbers 20 sek

x5

3-5 varv

3. Löparstyrka

Hängande baksidoövning, 10 st, 5 per ben.

Utfallssteg m. kettlebell, kör tills den andra personen är klar. Cirka 10-15 st utfall.

4. Rörlighet / stretch

Tips: För stela höfter. Sittandes i ”grodan” eller i en squat.

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.