Alternativ träning för en löpare - Sverige Springer
Skador

Alternativ träning för en löpare

Ont? Skadad?… Ibland sätter kroppen stopp för vår möjlighet att kunna träna det man vill till 100%. Men oroa er inte. Här får ni de bästa övningarna som nästan kan motsvara ett löppass ute i spåret.

Bianca visar Andreas det perfekta alternativa passet för dig som egentligen kanske hade velat vara ute i löpspåret och sprungit.

Hela passet:

1. Specifika övningar för en löpare

Hängande löpning, 10 sek långsamt, 10 sek snabbt.

x5

Armpendlingar m. hantlar, 10 sek långsamt, 10 sek snabbt.

x5

3-5 varv

2. Kondition

Burpees 20 sek

Mountain climbers 20 sek

x5

3-5 varv

3. Löparstyrka

Hängande baksidoövning, 10 st, 5 per ben.

Utfallssteg m. kettlebell, kör tills den andra personen är klar. Cirka 10-15 st utfall.

4. Rörlighet / stretch

Tips: För stela höfter. Sittandes i ”grodan” eller i en squat.

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!