I dem här livsmedlen finns det mest D-vitamin - Sverige Springer
Kost

I dem här livsmedlen finns det mest D-vitamin

Under det mörka vinterhalvåret finnas det en risk att få brist på D-vitamin.

När det är sommar kan vi få tillräckligt med D-vitamin genom att vara ute i solen. Enligt livsmedelsverket rekommenderas det då att man under juni och juli är ute barärmad upp till en kvart 2-3 gånger i veckan.

D-vitaminet lagras i kroppen och kan räcka en bit in på vinterhalvåret. Men en varierad och näringsrik kost är extra viktigt nu för att inte drabbas av D-vitamin brist.

Läs mer nedan.

 

Symtom på vad som kan vara D-vitamin brist:

• Trötthet

• Muskelsvaghet

• Led-, muskel- och skelettsmärtor.

• Muskelkramper

Här är de livsmedel som innehåller mest

D-vitamin:

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.