Benpass med Bianca! - Sverige Springer
Flowlife Winter Series

Benpass med Bianca!

Med FLOWLIFES träningsredskap FLOWTANK kör Bianca igenom ett riktigt härligt benpass som utmanar både balansen och musklerna i kroppen.

Flowtank utmanar din träning på flera olika sätt. Balans, stabilitet, koordination och styrka sätts på prov på ett utmanande och roligt sätt. Med det fritt flytande vattnet måste du koppla på alla småmuskler i kroppen. Vill du ha tyngre vikt och mer utmaning är det bara fylla upp din Flowtank med mera vatten.

Kom ihåg att anmäla dig till ❄️Flowlife Winter Series❄️!

Spring 5 nya virtuella lopp varje helg i januari. Anmäl dig till Flowlife Winter Series r. ❄️

Presenteras i samarbete med

TRÄNINGSPASSET

1. SQUAT JUMPS

Vi startar passet med en explosiv övning, nämligen ” Squat Jump”. Ställ dig höftbrett isär med din Flowtank bak på axlarna. Hitta en stabil position och hållning och gör ett brett hopp isär. Hoppa sedan tillbaka till startpositionen och upprepa hoppet. Kom ihåg att spänna bålen under hela genomförandet av övningen.

Vi kör 10 st! 

2. UTFALLSHOPP

Nästa övning är även den explosiv, vi kommer att köra ”Utfallshopp”. Ställ dig i en utfallsposition och håll din Flowtank framför dig. Gå ned i ett utfall och hoppa uppåt och byt ben, tryck ifrån ordentligt och landa med kontroll.

Vi kör 10 st/ ben!  

3. UTFALL BAKÅT

För att utmana kroppen och balansen ytligare så är nästa övning utfall bakåt. Ställ dig i en stadig position med din Flowtank ovanför huvudet med raka armar. Hitta balansen, spänn bålen och ta ett steg bakåt ned i ett utfall, kom tillbaka upp i start positionen och repetera på andra benet.

Kör 10 st / ben! 

4. HÖFTLYFT MED RAKA ARMAR

Placera dig på rygg med benen böjda och fötterna in mot rumpan. Håll din Flowtank rakt ovanför dig med raka armar, håll den där genom hela utförandet av övningen. Spänn bålen och lyft upp sätet från marken, gå kontrollerat tillbaka ned till startposition och repetera rörelsen. Känn att du aktiverar både baksida lår och sätets muskler.

Kör 10 st!

5. ENBENS HÖFTLYFT

Sista övningen är en variant på höftlyft, fast med ett ben. Ligg kvar i samma position som tidigare, men nu lyfter vi endast ett ben medan det andra är kvar i marken. Spänn sätet och ha även en kontrollerad bål under hela genomförandet av övningen.

Kör 5 st / ben!

5 st grymma benövningar du kan göra med din Flowtank Både de explosiva övningarna och de som kräver mer kontroll blir svårare med det här redskapet. Utmana dig själv nästa benpass och testa detta. 

Kör 3 varv, LYCKA TILL!

Glöm inte att anmäla dig till ❄️Flowlife Winter Series❄️ här!

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!