Våga Vårruset - Intervaller & Styrka "Våga hålla igen" - Sverige Springer
Träning

Våga Vårruset – Intervaller & Styrka ”Våga hålla igen”

Elmina Saksi ifrån Norrköping har dragit ihop ett härligt gäng som tränar tillsammans inför Vårruset den 16e maj.

Vårruset är en löparturne som under sommaren besöker 20 orter och som bara är för tjejer/kvinnor. I varje stad kan du välja om du vill springa 2,5 km eller 5 km.

Elmina Saksi och hennes träningsgrupp har målet att springa 5 km den 16e maj i Norrköping.. En distans som kanske känns kort för vissa, men som också kan vara väldigt lång för många andra! Det gäller alltså att satsa, Våga Vårruset!

Vi får följa träningsgruppen varje vecka och på dagens pass så är det fokus på att hålla igen och att lära sig behärska sin fart! Se allt här. ⏯ 👉🏼

Läs mer om Vårruset här.

Presenteras i samarbete med

  TRÄNINGSPASSET

1. Uppvärmning. Lätt jogg 5 minuter. Löpskolning & kordinationsövningar.

2. Intervaller 3 x 3 minuter. ”Lära dig att behärska tempot” Springa 3 minuter. 2 minuter lugnare löpning för att sen trycka på sista 1 minuten om man vill.

3. Styrka med gummiband. 10 minuter.

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!