Löpskolning och tekniktips med Bianca - Sverige Springer
Löpning

Löpskolning och tekniktips med Bianca

Bianca visar en löpskolning som är perfekt att ha som uppvärmning eller för att träna upp och förbättra ditt löpsteg.

Under löpskolningen ger hon även lite tips till Johanna och Andreas som de ska tänka på. Se allt i klippet.

Löpskolning är känt bland idrottare, inte minst friidrottare. Det mjukar upp kroppen och gör dig redo för att kunna springa eller göra andra aktiviteter. I en löpskolning börjar du försiktigt med mindre och lätta övningar för att sen bygga upp köra mer utmanande rörelser.

Efter löpskolningen kan man göra stegringslopp eller kordinationslopp som ett perfekt avslut på uppvärmningen. Kör cirka 2-5 lopp.

En löpskolning brukar vara runt 15 min – 40 min lång med cirka 8-12 övningar.

9 löpskoleövningar

10-20 meter

Lycka till!

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.