Ett roligare backpass med Bianca Salming - Sverige Springer
Löpning

Ett roligare backpass med Bianca Salming

Kör ett roligt och bra backpass med elitfriidrottaren Bianca Salming.

Ett träningspass med mycket variaton. Backpasset är uppdelat i både längre och kortare intervaller, mellan loppen kommer Bianca även visa några bra hoppövningar som du kan lägga in i din träning.

Se allt i klippet ➡️ eller i text nedan. ⬇️

Lycka till!

Publicerat av

Bianca Salming

BACKPASSET

Mät upp en längre sträcka i en backe. Välj själv mellan 50-100 meter och välj vilken lutning som passar dig bäst.

Markera vid hälften av backen.

Börja med en lätt jogg 5 min + löpskolning i backen. Se Biancas löpskolning här.

1.

5 intervaller upp till hälften av backen. Lite snabbare.

2.

Hopp! Cirka 10-20 meter

1. Jämfota hopp.

2. Mångsteg

3. Skridskohopp

4. Höga hopp

5. Roterande småhopp

3.

5 intervaller uppför hela backen.

4.

Hopp! Kör samma 5 hopp igen.

OBS. Är du ej van vid hopp kan du avsluta efter de sista intervallerna.

Lycka till!

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!