Annas träning mot KIA Fjällmaraton - Backintervaller - Sverige Springer
Löpning

Annas träning mot KIA Fjällmaraton – Backintervaller

Annas resa mot Tour the Fjällmaraton 25 juli är i fullgång. För att orka springa hela 110km på 8 dagar gäller det att planera träning på rätt sätt.

I dagens pass är det backträning som gäller. Ett pass som du lika bra kan köra ute i snön som på ett löpband. Se hela passet i skrift här nedan.

Presenteras i samarbete med

KIA

I ett fjällmaraton är det mycket upp och ner och det gäller att orka hela vägen. Därför har Anna lagt upp det här passet på detta vis.

Annas Backträning:

10 x 2 min

2 min uppför och 1 min lätt jogg utför/nedför.

Tempot ska vara anpassat så att du orkar hela passet igenom.

Springer du på löpband:

Vrid på en rejäl lutning så det bränner i benen. Det behöver inte gå fort utan målet är att få upp flåset och att hålla samma fart hela tiden.

Vad vill ni se mer av på sverigespringer.se?

Tipsa oss!

  • Vill ni se mer reportage från lopp och tävlingar?
  • Vilken typ av löpträning vill ni veta mer om?
  • Vilka styrkeövningar vill ni att Bianca ska visa?
  • Saknar ni några recept och kostinspiration?

Maila oss på [email protected]