5 saker att tänka på när du springer i backe - Sverige Springer
Löpning

5 saker att tänka på när du springer i backe

Hur springer vi i en backe på bästa sätt? 

Bianca ger sina 5 bästa tips för att underlätta löpning i backe!

Att springa i backe eller köra backträning är en väldigt bra och effektiv träningsform för dig som vill förbättra din löpning i det stora hela. Du får ett starkare löpsteg, får utmana konditionen ordentligt och kan utveckla din löpteknik när du sedan springer på plan mark.

För att utveckla din löpning kan variation vara nyckeln för just dig! Spring både korta och långa intervaller, spring olika långt på dina distanspass och varför inte slänga in ett backpass eller trappass någon gång ibland.

 

 

Tänk på det här när du springer i backe:

1. Minskasteglängden & öka frekvensen.

2. Luta dig lite lätt framåt och ha blicken snett uppåt.

3. Höften fram och spänn magen.

4. Hjälp till med en bra armpendling.

5. Spring på främre delen av foten.

Lycka till!

 

Ta del av träningstips, specialerbjudanden, nyheter, evenemang och roliga tävlingar. Anmäl dig till Sverige Springers nyhetsbrev idag!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: API requests are being delayed. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.

Error: API requests are being delayed for this account. New posts will not be retrieved.

There may be an issue with the Instagram access token that you are using. Your server might also be unable to connect to Instagram at this time.